01 June 2007

Joe Coleman, Zapata si mancare tailandeza

Azi am fost la o expozitie Joe Coleman la Institutul de arta contemporana. In prima sala in care intrai, la parter, era intuneric aproape complet si din loc in loc erau niste sculpturi de ceara ale unor criminali americani, iluminate sumar. Unele dintre sculpturi reprezentau efectiv o crima suspendata in timp exact cand se intampla. Mai erau si niste carute din alea inchise cum calatoreau aia prin vestul salbatic si in ele erau niste vitrine cu chestii ale criminalilor (par, articole de ziar, mainile lor etc.). La etaje erau o multime de picturi ale lui Coleman in stilul lui caracteristic. Sunt super misto, insa dupa ce le vezi pe toate iesi cam derutat mai ales ca fiecare dintre ele e extrem de minutioas pictata. Nemaivorbind de faptul ca tipul pare ticnit rau de tot :) (Eu auzisem de el dintr-o carte de Giger si, cu toate ca are cu totul alt stil vizual, ca atmosfera e destul de similar.) Uite trei poze (prima pictura e despre Mary Bell, o criminala in serie la varsta de 10 ani!) [pozele mai mari, aici]: Am mai fost la o cladire care a fost ceva industrial, iar acum e ocupata (cvasi-ilegal) de unii care locuiesc acolo - o chestie numita Zapata. Noaptea astia proiecteaza tot felul de chestii pe un zid imens din spatele cladirii (care se vede in a treia poza de mai jos). In spatele cladirii e o atmosfera gen Vama Veche, cu nisip, banci de lemn si niste cauciucuri de camion pe care poti sa stai, un bar improvizat dintr-o duba veche pictata, si niste sculpturi de metal. In ultima poza e Anca langa o scuptura. (Daca vreti sa le vedeti mai mari click aici.) Am mai fost dup-aia si-am mancat o super mancare tailandeza (a, ieri am fost si am mancat in cartierul turcesc) si am mai fost si-am vazut niste biserici. Cand am intrat intr-una ne-am nimerit tocmai cand incepea slujba si am stat ceva. A fost interesant ca era si o femeie-pastor care a vorbit (bine, n-am inteles mai nimic din ce-a spus) si din cand in cand cantau cu totii. In a doua poza se vede biserica din afara (si Anca protestand ca ma port ca un turist :), iar in a treia e orga bisercii. A patra poza e domul din Berlin, iar ultima nu e biserica, ci un muzeu :) Completare: Ieri am uitat sa va spun ca am mai mers si pe langa zidul Berlinului, care e plin de graffitiuri, cateva misto, insa cele mai multe cam penale. De asemenea, mai erau niste chestii misto de care nu v-am spus in muzeul ala. De pilda era o "sculptura" de Damien Hirst facuta din foarte multe siruri de pilule aranjate foarte ordonat, in spatele lor fiind o oglinga mare - toata chestia ocupa un perete intreg. Sau mai era un sculptor (Joseph Beuys) care facuse niste chestii din sapun (sau grasime) care aratau extrem de dubios. Facuse de pilda o "baterie" uriasa din sapun cu niste fire iesind din grasime, si mai avea si un termometru care masura in permanenta temperatura in interior. O scultura care mi-a placut de el reprezenta cam ce s-ar gasi din civilizatia noastra ingropat in pamant peste cateva mii de ani - sculptura era ca si cum ar fi fost o descoperire arheologica.